onsdag 14 september 2011

Hur lär man känna Jesus?

Ja hur lär man känna honom som är Guds son? Jag ska försöka dela med mig av det som hjälpte mig att komma till tro. Man kan på ett sätt säga att jag "provade Gud" och jag fann att Guds sanning har uppenbarats i Jesus Kristus.

Jag började fråga mig varför världen ser ut som den gör. Jag hade länge haft en Bibel hemma men varit en slö läsare. En dag var det som om jag kände mig verkligen manad att på allvar börja läsa Bibeln. Då visste jag inte vad det var som hände i mig men idag menar jag på fullt allvar att den Helige Ande ledde mig till Bibeln. Desto mer jag läste i den, detso mer ville jag läsa i den. Jag började tänka alltmer på Jesus ord från Bibeln i vardagen och jag kunde mer och mer förstå varför världen ser ut som den gör. När jag sedan hamnade i en svår svacka i mitt liv där allt såg mörkt ut bad jag för första gången en bön riktad rakt till Jesus Kristus. Jag bad honom att komma in och ge ljus i mitt då mörka, hatiska hjärta och den bönen blev besvarad. På förunderliga sätt kom jag några dagar senare till tro. Jag kan inte förklara exakt hur det gick till, men i mitt hjärta fick jag en uppenbarelse att Jesus är Guds son.

Jag rekommenderar alla som vill lära känna Jesus att börja läsa de 4 evangelierna och sedan läsa om dem igen! De uppenbarar sanningen om Jesus och den Helige Ande verkar i ordet!

En del hävdar att Bibel 2000 har många felöversättningar som förvanskar det kristna budskapet men det var den Bibeln jag hade hemma och uppenbarligen så dög den mer än väl för att komma till tro! Nu läser jag även på engelska "The Bible - New International Version" som verkar vara allmänt uppskattad världen över av kristna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar